I'm working on my idea.
There are descriptions for all units of Magic(buildings' descriptions don't written yet
):
English(correct if you see mistakes
, translated with Google Translate and corrected myself) :
Initiate - a working unit race of magicians.
Build buildings, collect resources, conducts rituals.
Has relatively little power and attack speed.
It can be turned into a battlemage.
Battlemage - one of the main race of warriors ranged magicians.
Burn enemies with fire. Attacking both ground and air targets.
Long enough to be kept under the blows of the enemy warriors.
Can be turned into archmage.
Archimage - long range and destructive warrior race of magicians,
but with little speed and a small amount of health.
There are two types of attacks. Attacking both ground and air targets.
Since a large radius of destruction is not advisable for close combat.
Summoner - a very interesting unit.
It has a small attack power and speed of movement,
but it is essentially a walking barracks.
Can make demons, dragons, and ghost armors,
turn to
Drake raider.
Daemon - a relatively weak, but a quick war melee.
Quickly trains and does not require buildings.
The most profitable use to distract the enemy,
as well as fast attack on single enemy warriors and workers.
Ghost armor - a magical warrior melee.
Strong enough, but a little slow.
For the construction does not require the buildings.
Drake raider - a fast strong war mages.
Can attack both ground and air targets.
There are two types of attacks.
Dragon - fast, powerful flying unit,
can be turned into an evil dragon.
Evil dragon - a fast and powerful air unit.
He is one of the most powerful warriors mages.
Is able to destroy a huge number of enemies.
It is recommended to eliminate Warriors
and facilities of the enemy that can attack air targets.
Golem - strong but slow warrior.
He has a good supply of health and protection.
Because of the low speed and short-range
movement does not apply to attack operations.
Can be upgraded to power golem.
Power golem - the same as the golem,
but it has less protection, and has no restrictions
in range of movement.
Tower of souls - the building, which is responsible for air defense.
Wiker behemoth - a ritual statue, which is used for calling behemoth.
Can turn into a behemoth.
Behemoth - a powerful warrior wizards.
He has a great attack and life, but
weak protection.
Russian version(written myself):
Initiate - рабочий юнит рассы магов.
Строит здания, добывает ресурсы, проводит ритуалы.
Имеет относительно небольшую силу и скорость атаки.
Может быть превращен в боевого мага.
Battlemage - один из основных войнов дальнего боя рассы магов.
Обжигает противников огнем. Атакует как наземные, так и воздушные цели.
Достаточно долго может держаться под ударами войнов противника.
Может быть превращен в архимага.
Archimage - дальнобойный и разрушительный воин рассы магов,
но имеющий малую скорость передвижения и небольшое количество единиц здоровья.
Имеет два типа атаки. Атакует как наземные, так и воздушные цели.
Так как имеет большой радиус поражения, не целесообразен для ближнего боя.
Summoner - очень интересный юнит.
Имеет небольшую силу атаки и скорость передвижения,
но по сути является ходячими казармами.
Может производить демонов, драконов и призрачные доспехи,
превращаться в
Drake raider.
Daemon - относительно слабый, но быстрый войн ближнего боя.
Быстро производится и не требует зданий.
Наиболее выгодно использовать для отвлечения противника,
а также для быстрых атак на одиночных войнов и рабочих противника.
Ghost armor - магический воин ближнего боя.
Достаточно сильный, но слегка медлительный.
Для постройки не требует зданий.
Drake raider - быстрый сильный войн магов.
Может атаковать как наземные , так и воздушные цели.
Имеет два типа атаки.
Dragon - быстрый сильный летающий юнит,
можно превратить в злого дракона.
Evil dragon - быстрый и сильный воздушный юнит.
Является одним из самых сильных войнов магов.
Способен истребить огромное количество противников.
Рекомендуется предварительно уничтожить войнов
и сооружения противника, способные атаковать воздушные цели.
Golem - сильный, но медлительный воин.
Имеет хороший запас здоровья и защиту.
Из-за низкой скорости и небольшой дальности
передвижения не применим для атак.
Может быть усовершенствован до power golem.
Power golem - то же, что и golem,
но имеет меньшую защиту и не имеет ограничений
по дальности передвижения.
Tower of souls - здание, которое отвечает за воздушную оборону.
Wiker behemoth - ритуальная статуя, которая используется для призвания behemoth.
Может превратиться в behemoth.
Behemoth - сильный воин магов.
Имеет огромную атаку и жизнь, но
слабую защиту.